egyensúly

"az nem étel, amelyet minden nyelven ugyanúgy hívnak"

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Szilvás lepény nagymamásan

2010.08.26. 11:36 mérleghinta

Ezt a receptet egy könyvben találtam, de kicsit átalakítottam. Azért nagymamás, mert a kelt tészták nekem mindig nagymamásak. Akinek vastagnak tűnik a tészta, annak javaslom gáztepsiben sütni dupla mennyiségű szilvával.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50 dkg lisztet egy tálba öntöttem, felmelegítettem 2,5 dl főzőtejszínt (10%-os), ezt a liszt közepébe öntöttem és beledobtam egy kocka (5 dkg) élesztőt. Negyed óráig hagytam kelni, majd beleütöttem 2 egész tojást, szórtam rá 5 dkg cukrot és hozzáadtam még 3 ek olajat és egy kiskanál sót. Liszttel addig dagasztottam, amíg elvált a kezemtől és fél órát hagytam kelni. Közben megmostam és kimagoztam 1 kg szilvát, amit négyes cikkekre vágtam fel. A sütőt 200 fokra melegítettem elő.

A tepsibe sütőpapírt tettem, kinyújtottam a tésztát tepsi méretűre és sűrűn rásorakoztattam a szilvákat. 25 percig sütöttem, félidőben kisebbre vettem a lángot. Még forrón megszórtam fahéjjal és nádcukorral.

Szólj hozzá!

Címkék: szilva gyümölcs édesség fahéj kelesztős

A bejegyzés trackback címe:

https://1nsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr223218645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása