egyensúly

"az nem étel, amelyet minden nyelven ugyanúgy hívnak"

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

gyümölcstorta mesekönyvből

2011.09.05. 10:12 mérleghinta

Egy blogon találtam ezt a receptet (ebedszunet.blogspot.com), és kedvem kerekedett kipróbálni. Most azt írom le, hogy én hogyan csináltam, ami nagyon hasonló a hivatkozott eredetihez.

15 dkg vajat, 2 tojást és 10 dkg barna cukrot robotgéppel habosra kevertem.

10 dkg fehér lisztet, 10 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzalisztet és 2 teáskanál sütőport összekevertem, majd hozzáadtam a tojásos masszához.

Gáztepsibe sütőpapírt tettem, elegyengettem rajta a tésztát (elég lapos lesz, lehet, hogy érdemes kisebb, és mélyebb tepsit használni, akkor egy kocka is kiadósabb lesz), majd előmelegített sütőben 170 fokon 10 percig sütöttem.

Meghámoztam és feldaraboltam 3 körtét, majd rászórtam a tésztára és leöntöttem a következő keverékkel: 2,5 dl tejszín, 4 tojás, 10 dkg darált mogyoró (a héja színe miatt olyan, mintha mákos lenne), 4 ek cukor, 1 tk fahéj, 10 dkg fehér liszt, 1 citrom reszelt héja.

170 fokon további 25 percig sütöttem, villát szúrtam bele, hogy ellenőrizzem, készen van-e.

Nagyon finom lett, kicsit talán tényleg jobban illik hozzá szín és savanykásság miatt is az áfonya vagy a szeder, de így is nagyon jó.

Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcs édesség teljes kiőrlésű liszt

A bejegyzés trackback címe:

https://1nsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr953203558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása